1401-08-18 11:54
1018
0
82209
فیلم/

وقتی یک دست هم صدا دارد؛ اشتغالزایی برای 60 نفر توسط شیرزن ترکمن

خديجه پقه ، شيرزن تركمن؛ قاليبافی، سوزن دوزی و خياطی با يک دست توانسته برای 60 نفر اشتغالزایی کند.

به گزارش گلستان ما؛ راه انداختن بساط تاب بازي براي كودكان با استفاده از طناب و شاخه محكم يك درخت بخش ثابت جشن هاي تركمن هاست. آن روز اما جشن عيد قربان تركمن ها در روستاي «كرد آق قلا» به عزا تبديل شد. خديجه ۷ ساله در تاب خوردن زياده روي كرد، طناب دور دستش پيچيد و بعد از يك دور چرخيدن بين زمين و آسمان، دست چپ دخترك از آرنج قطع شد.

در حالي كه همگان براي آينده دخترك تاسف مي خوردند، «خديجه پقه» همان روز در بيمارستان مادرش را دلداري مي داد و مي گفت: «غصه قطع دستم را نخور، خواهي ديد كه بدون اين دست هم بهتر از بقيه زندگي مي كنم»!

خديجه ۷ ساله پس از مرخصي از بيمارستان و بهبود نسبي حالش، پاي دار قالي و چرخ خياطي نشست و به مرور همه فوت و فن هاي آن را آموخت. از همان دوران براي خودش درآمد مستقل داشت و به معيشت خانواده اش كمك مي كرد؛ در عين حال در كشاورزي هم عصاي دست پدرش بود.

حالا خانم پقه هنرمند صنایع دستی استان گلستان دارای چند کارگاه است و توانسته برای 60 نفر نیز اشتغالزایی کند و وقتی از وی پرسیدیم چه مشکل و درخواستی از مسئولان دارید بیان کرد من هیچ مشکلی ندارم و مسئولان حامیمان باشد.

وی که در جشنواره اقوام ایران زمین در بخش صنایع دستی غرفه خود را دایر کرده امید دارم پس از دو سال وقفه کرونایی این نمایشگاه بتواند شرایط بهتری را از نظر اقتصادی برایش فراهم کند.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.